2011. november 23., szerda

Csak lenne már péntek

Szóval ott tartottunk, hogy valamiért elment a töltés Ferencben. Nagyon rendes bogaras fórumtársak segítségével kiderült, hogy a dinamó nem tölt rendesen, hektikusan ki-kifröccsen belőle néhány Volt, de nem állandó, s közelében sincs a kívánt értékeknek. Megtudtam továbbá, hogy a 6V-s dinamó 14.4V körüli feszültséget állít elő, amit a feszültségszabályzó vág le 6V-ra.

Az alábbi lehetőségek közül választhattam:

- veszek egy 6V-ról 12V-ra hozzáértő kezek által áttekercselt dinamót, plusz lecserélem a fogyasztókat

- veszek egy 6V-os, bontott dinamót és minden marad a régiben

Mivel nem volt kedvem 35e+járulékos költségekért az első pontban megénekelt dinamót megvenni, így a második verzió lett. Dinamó lett a fórumról, pénteken be is épül.

dinam6vMellesleg nem ez volt az első eset, hogy dinamót kellett cserélni Ferencben, amióta nálam van. Az első ilyen eset 2006 márciusában történt. Akkor még nem tudtam, hogy két féle méretben van 6V-os dinamó. Létezik egy keskenyebb, 9 cm körátmérőjű a 30LE-s motorokhoz, illetve egy 10,5 cm átmérőjű. Ez utóbbi nem építhető be a 9 cm-es helyére, mert egész egyszerűen nem fér el. Ezt saját tapasztalatból mondom, mert megutaztattam így egy dinamót a Debrecen-Szolnok-Tiszakécske viszonylaton, illetve jószívű húgom tette mind ezt, köszönöm neki még egyszer. Arra már nem emlékszem, honnan lett végül a jó dinamó, de arra igen, hogy szenvedtem kicsit a beépítésével, de végül is összejött.

2 megjegyzés:

  1. Khm helyesbiteni szeretnék szenvedtünk mert a garázsba tettük kécskén mind ezt derékig a motorban voltam :) nekem még intenziv az emlék. Fél motor szétkelett szedni hogy kivegyük.

    Barney

    VálaszTörlés
  2. Nem kellett szét szedni hozzá az egész motort, mert ügyesek voltunk. A 36-os anyával szíttunk egy kicsit és hát nem nyomatékkulcssal húztuk rá a tengelyre. De bírta 5 évig, szóval nem végeztünk olyan rossz melót. Viszont ezzel nem várom meg míg hazajöttök, ha nem baj ;)

    VálaszTörlés