2011. november 2., szerda

Forradalmi utózönge

Nem sikerült multimétert szereznem, így nem tudni, hogy tölt-e a dinamó, ha igen mennyit érez ebből a feszültségszabályzó, s hogy az akksi vesz-e fel áramot.

De már Budapesten vagyunk, a tegnap esti utazásnál talán egy rosszabb volt, amikor még ennyi világításunk sem volt mint most, és Kécskéről kellett Cserkeszőlőre átvinni a bogarat. Akkor is feszültség-gondok voltak; ha jól emlékszem akkor épp a dinamó nem töltött, és az akkori akksi sem volt a helyzet magaslatán.

Most annyival volt jobb a helyzet, hogy valamennyit töltést átengedett a fesszabályzó, de mikor már pestre értünk addigra az akksi annyira lemerült, hogy alacsony fordulatnál már a szikrákra is alig futotta belőle. Az utolsó két rendőrlámpát 3000-es fordulattal álltuk végig, hogy nehogy lefulladjon Ferenc.

Ami megfordult a fejemben: kidobni a 6V-t a picsába, delejteljes 12V-t kapna Ferkó. Mellette szól, hogy látnánk rendesen este, lenne szivargyújtó és minden más. Hátránya, hogy a 30LE-s motor dinamója más méretű mint a 12V-s dinamók netán generátorok, tehát nem lehet crtl+c ctrl+v –vel áthelyezni. (a fogyasztók cseréjével most ne törődjünk). Ha maradnék ezen elhatározás mellett, akkor a motorblokkot és váltót is cserélni kellene. Ez, azon kívül, hogy pénz és időigényes még távolabbra röpít az eredetiségtől, viszont lenne egy erősebb autóm megbízható villanyosrendszerrel. Létezhet még egy olyan megoldás is, hogy a jelenlegi dinamóházat megtartva áttekercselni a jelenlegit 12V-re. Ezzel kapcsolatban pedig azt hallottam, hogy kevesebb tekercs fér a mag köré, így nem lesz olyan erős az áram, nem tud ellátni annyi fogyasztót. Még ezzel is kibékülnék, csak lássak valamit éjjel.

Az is megoldás, hogy marad a 6V, viszont mentesíteni kell az elektromos hálózatot a korrodált csatlakozásoktól, felkutatni azokat a helyeket, ahol elveszik a 6V. Meg kell találni a jelenlegi hiba forrását, ami lehet: fesszabályzó, dinamó, akksi.

Kálvária első rész itt.

2 megjegyzés:

  1. Furcsa tőled azt olvasni, hogy megbontanád az eredetiségét, bár sok érv szól valóban mellette... kíváncsi vagyok, mire jutsz.

    VálaszTörlés
  2. Furcsa. De tényleg elegem van a vakságból, hogy este nem lehet eljárni az autóval, mert nincs világítás. Hogy azon gondolkozzam, vajon itt épp merre kanyarodik az út, hogy minden idegszálammal az út szélén baktatókra és csalinkázó biciklisekre figyeljek. Ilyenkor visszasírom BGC-t, az egyesgolf lámpákkal és halogén H4-es izzókkal...

    VálaszTörlés