A péntek eljött. Szabadságot vettem ki, hogy világosban ki tudjak menni az autószerelőhöz. Az akksit előző este feltettem töltőre. A megbeszélt időpont előtt hívom Károlyt, aki közli: rendőrségre kell mennie a délután valami ügyben tanúnak, bánatára nem tud velem foglalkozni aznap. Akkor legyen szombat dél, javaslom. Legyen, másnap persze még azt is elodázza egy órácskával, de sebaj.
Mielőtt nekiestünk volna a cserének azért rámértünk még egyszer a bent lévő dinamóra. S láss csodát, működik. Nem csak tengnek-lengnek az elektronok, hanem stabil 6.8V-t mérünk. Ez kész.
Persze azért valami nem stimmel, mert amikor Károly áramot vezet a dinamóba, hogy vellanymotorként körbeforogjon szikraesőn és némi tétova moccanáson kívül eredménye nincs. Na, csak nem hiába jöttünk, nyugtázom. Ekkor előkerül a fórumról szervált dinamó. Karcsi egy pillantás után megmondjam, hogy csapágyas. Pff. De azért nézzük, meg hogy körbeforog-e, ha áramot kap… Igen, körbeforog. Akkor ebbe csapágysere 10ezer.
Aztán ezt annyiba’ is hagytuk. Került zsír a futóműbe, megint szörnyülködtünk az első kerékjárati ívek és a kerek közti eltérő távolságokon, labdáztunk a kutyával…
Ma kellene visszaszólnom, hogy kérem-e 10e-ért a 6V-s dinamó csapágyazását, vagy átállunk 12V-ra.
Dilemma.
2011. november 28., hétfő
Még mindig a dinamó
Legyen-e 6V-ről 12V-re átalakítás?
See results
survey tools
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
12 VOLTOT A NÉPNEK Ha meglesz akkor kapsz egy ilyet tölem http://www.youtube.com/watch?v=R0YBBF5q4ZY
VálaszTörlésköszi a határozott véleményt :)
VálaszTörlésSzerintem mindent összevetve több szól mellette, mint ellene. Szerintem. De én nem vagyok veterán autó tulajdonos, valószínűleg emiatt másként láthatjuk a dolgot, így én nem vetnélek meg, ha az eredetiség mellett döntetnél.
VálaszTörlés